A Yamaha Drag Star 650
K.s. 2004.08.27. 11:39
ez lehet hogy tök jo leírás, vagy még sem?
Az XVS 650 Drag Star sokkal nagyobbnak néz ki, mint amilyen valójában, impozáns külseje alapján jóval többet feltételezne róla az ember 649 köbcen- timéternél. Fém szívét elõdjébõl, az XV 535-bõl örökölte át, ez a modell egyéb- ént nagyon sikeres volt, 1987 tõl kezdõdõen rengeteget tudott értékesíteni belõle a Yamaha. De más közös vonása is van az XV 535-tel, mivel a tekintélyes cir- kálós külsõ mögött valójában a kisebb XV technikája bújik meg, egyedül a hen- gereket fúrták fel, megnövelték a lökethosszt, kisebb átfolyású karburátorokat alkalmaztak, és hosszabb áttételezést választottak a primer hajtáshoz ezzel kész is volt a 650 köbcentiméteres motor. A rendkívül sikeres és megbízható XV 535 motorkerékpár a lowrider és cruiserhullám idõszakában már némiképp elavult gép látszatát keltette. A kezes futómûvet ezért egy makacsul egyenes- futásra hangoltra cserélték, és a bivalyszarv kormányt egy széles flyerbar váltotta le. De a Dragstar optikai fénypontja még is a merev hátsót idézõ három- szög alakú lengõvilla a nyitottan futó kardánnal. Az XVS 650 nem erõmûvész, de egy cirkálónak nem is kell annak lennie. A 40 lóerõnyi teljesítmény még a jelentõs, 231 kilogrammos tömeg ellenére is elegendõnek bizonyul a nagy test mozgatásához. Sokkal lényegesebb, hogy a Drag Star még 45 km/órától is szép nyomatékkal képes gyorsítani - ötödik sebességfokozatban természetesen.
A nyeregmagasság alacsony: a magasabb cirkálótulajdonosok nem feltétlenül érzik jól magukat a Drag Staron, az alacsonyabbak viszont elemükben lehetnek, mert a 68 centiméter magasan húzódó ülõfelületnek köszönhetõen legalább az egyik lábukkal biztosan megállhatnak a talajon. A Yamaha XVS kanyarokban komótos medve módjára dülöngél, ugyanis hosszú tengelytávja miatt inkább az egyenes szakaszokat, nem pedig a kanyargós út- vonalakat kedveli. A gép dönthetõsége is korlátozott, mivel a kényelmet szolgáló lábtartók a cirkálókra jellemzõen alacsonyan helyezkednek el. Hirtelen fékezés- kor felüt a teleszkópvilla, és ebbõl a ténybõl két dologra lehet következtetni: túl puhák a villarugók, és rendesen végzi dolgát az elsõ tárcsafék.
A MOTORRAD 50 000 kilométeres tartós tesztje kevésbé örvendetes eredmény- nyel zárult: azt követõen, hogy a gépet szétszedték, a hengerek javításra, a dugattyúk pedig cserére szoruló állapotban voltak. A dugattyúcsapokon és a hajtókarok felsõ végén berágódási nyomok voltak láthatók, a rosszul tömítõ szelepeket pedig újból fel kellett köszörülni. A váltóban tönkrement az ötödik sebességfokozat egyik fogaskereke, a kardántengelyt hajtó kúpkerékbõl pedig le akart törni egy darab, és a motor vibrációja két kipufogódobot is tönkretett. A használtpiacon próbálko zó vásárlókat legalább az vi gasztalhatja, hogy csak elvétve fognak ilyen sokat futott Drag Starba botlani, elvégre 1997 óta gyártja a Yamaha. Igazából az évi 5000 kilométer mondható reálisnak. Az elsõ évjárat példányai 1 000 000, az egy évvel fiatalabbak 1 200 000 forintos ár körül kelnek el.
Motor: |
Léghûtésû, négyütemû, kéthengeres V-motor, hengerszög 60 fok. Egy lánchajtású, felül fekvõ vezérmûtengely és két, kétkarú himbával vezérelt szelep hengerenként. Nedves karteres olajozás, csúszó csapágyazású fõtengely, egy állandó nyomású Mikuni-karburátor 28 mm torokátmérõvel. Megszakítö nélküli, tranzisztoros gyújtás, önindítö. |
Furat x löket: |
81 x 63 mm |
Lökettérfogat: |
649 cm3 |
Sûrítési viszony: |
9:1 |
Névleges teljesítmény: |
29 kW (40 LE) 6500/min-nál |
Max. forgatónyomaték: |
51 Nm (5,2 kpm) 3000/min-nál |
Erõátvitel: |
Többtárcsás, olajfürdõs tengelykapcsoló, körmös, ötfokozatú váltómû, szekunder hajtás kardántengellyel. |
Futómû: |
Acélcsõ dupla bölcsõváz, kormánynyak golyós csapágyakkal. Elöl teleszköpvilla 41 mm belsõcsõ-átmérõvel, hátul kúpgörgõs csapágyazású, háromszög alakú acélcsõ lengõvilla, központi rugöstag. Elöl 268 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel, hátul 200 mm-es dobfék. Fûzött kerekek. |
Rugóút elöl/hátul: |
140/86 mm |
Gumiméret: |
elöl 100/90 S 19 hátul 170í 80 S 15 |
Villaszög: |
52 fok |
Utánfutás: |
153 mm |
Tengelytáv: |
1610 mm |
Ülésmagasság: |
680 mm |
Kormányszélesség: |
820 mm |
Tank/tartalék: |
13/3 liter |
Teletankolttömeg: |
231 kg |
Megengedettössztömeg: |
407 kg |
Szerviz: |
6000 km-enként |
Olajcsere: |
6000 km-enként |
Olajmennyiségszûrõvel: |
2,8 liter |
Motorolaj: |
SAE 10 W 40 |
Teleszkópvillaolaj: |
454 cm SAE 10 W |
Szelephézag hidegen: Szívó/kipufogó |
Szívó 0,07-0,12 mm Kipufogö 0,12-0,17 mm |
Gyújtógyertyák: |
NGK OPR 7 EA-9 |
Akkumulátor: |
12 V/10 Ah |
Végsebesség: Egy/két személlyel |
147/137 km |
Gyorsulás 0-100 km/h: Egy/két személlyel |
7,3/9,6 s |
Fogyasztás: |
4,9 I/100 km |
Benzinfajta: |
ólommentes 91-es |
Elméleti hatótávolság: |
327 km |
Tesztek a motor revü-ben: |
Teszt '96/11., '97/3., '99/12. Használtmotor-teszt |
Elõnyei: |
Jó nyomatékrugalmasság Kedvezõfogyasztás Kevés karbantartást igénylõ kardánhajtás |
Hátrányai: |
Túl puha elsõ villa Gyenge rugóstagok Gyakoriak a rezgéskárok |
Megengedett gumimenetek: |
Elöl |
Hátul |
1COi9G-13575 |
170iB0-15MC775 |
Avon AM 2C1 |
Avon AM 21 |
|