DREG STERS
DREG STERS
Úti terv
 
Óra
 
Számláló
Indulás: 2004-08-27
 
Naptár
2024. November
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
SUZUKI RF 400
SUZUKI RF 400 : Suzuki RF400R

Suzuki RF400R

Balage  2004.11.22. 08:49

A ’90-es évek talán legszebb túrasport gépe a kis „RöFi”. Az egyedi vonalvezetés, az idomokban elhelyezett „kopoltyúk”, valamint a hatalmas féklámpa teljesen egyedivé teszi az RF-et. Ezt a megnyerő külsőt a 600-as és a 900-as testvérei is megtartották. Ez a motor jó választás

  Ez a motor jó választás, ha az ember az emzé után nem azonnal egy eregy nyergébe szeretne pattanni, hanem valami használható átmenetet keres. Viszonylag kis tömegével, kicsit sportos és nem túl magas ülőhelyzetével, könnyű kezelhetőségével kiváló túramotornak bizonyult.

Ha a kezelőszerveket megnézzük, észrevesszük, hogy nincsen külön világításkapcsoló, hanem a gyújtás ráadásával azonnal világít a tompított. Így az ember legalább nem felejti el felkapcsolni, ami a KRESZ szerint nem egy hátrány. Ha azonban kevés a kraft az akksiban, ennyivel is nehezebben indítható a motor. Hozzám új akksival és jó töltéssel került a motor, így csak előnyét élveztem a kapcsoló hiányának. A tükröket nagyon jól lehet használni, bár kis könyökbehúzás kell a teljes hátralátáshoz, de mégsem a hónunk alatt kell hátranéznünk, mint némely sportgépnél.

A fékek szerintem nagyon jók, az első dupla tárcsafék nagyon tud harapni, ha kell, viszont jól is adagolható. Természetesen fém fékcsővel ebben az esetben is javíthatunk a fékhatáson.

Az első futómű igen sportosra sikerült, ami a veszettül jó minőségű pesti utakon kifejezetten kényelmetlenné teheti a motorozást. A fővároson kívül azonban előnyt farag a kemény futóműből, ha kanyargós hegyi szakaszra érünk. A rugóelőfeszítőt a negyedik jelölésig kicsavarva némileg „komfortosabbá” tehetjük az RF-et. A hátsó rugózás 7 fokozatban állítható, ez azonban kényelmesre is hangolható.

Ez a motor nem tartozik az élmezőnybe, már ami a teljesítményt és a nyomatékot illeti, de sportos túrázásokra tökéletesen megfelel. 4 mp körüli gyorsulásával és 180-200 km/s végsebességével azért szégyenkeznie sem kell. A fogyasztást akár 3,5 liter benzinnel is megúszhatjuk. Hosszú tengelytávja és viszonylag kis nyomatéka miatt nem fog ágaskodni, igaz ezt nem is próbáltam vele, ahogy a gumiégetést sem. Ez a motor nem streetfighterezésre való!

A megvételkor a mocin lévő Bridgestone Battlax gumikat lecseréltem Avon AV 50 SP-re, ami nagyon jó választás. Ez a gumi, ha bemelegszik, képes megfogni  a gépet akkor is, ha visszadobunk egy-két gangot, valamint féktávon kiszedhetünk jaszkari autósokat is. Természetesen jól tapad lábtámaszig döntött kanyarokban is. Ennyi gumireklám elég is.J

A motor nagyon kezes, bár lassan menni nem szeret, és hozzá kell szokni, hogy min 5000-es fordulattól él a motor. Ha nagyon sportosan akarunk vele menni, 8000 körül azért már rendesen húz a gép, a maxot 10000 körül adja le, gyári dobbal ekkor viszont tényleg visít, mint egy kismalac! Túrázásnál a 130-140 km/h-t szereti.

Két műszaki hiba jött elő egy szezon alatt, az egyik váltóhiba. Tiszafüredről hazajövet tartósan 160-170-et jöttem két személlyel, majd kb. 10 percnyi kávézás után újra elindulva a motor már nem vette a 3.-at, csak úgy ha oldalról picit megrúgtam a váltókart. Később, amikor 10000 fölé rántottam a gépet elmúlt a probléma. Később kiderült, hogy fordulatszámfüggő a jelenség, 6-7000 fordulatot sokáig tartva újra előjött a gond. Pár hét múlva, amikor szervizbe vittem volna, elmúlt a probléma. Valószínűleg a reteszelés tett keresztbe. A másik egy speciális, szervizesek által is ritkán tapasztalt probléma volt. Benzinkút, motor leállít, tankolás, fizetés, indítás… A gép meg sem nyekken, se kép, se hang! Próbáljuk tolni, akksicsere, ráolvasás, vudu és egyéb bűvésztrükkök, de semmi. Mint utólag kiderült, anyaghiba miatt a generátor egyik álló mágneséből letört egy darab, és ez megakasztotta a motort. Ahol szervizeltettem, még nem láttak ilyet!

Ezt a két esetet leszámítva csak olaj, gumi, és láncszett csere volt, tehát alapjában megbízható kis gép az RF. Az ára kb. 600ezertől kezdődik, de egy utolsó sorozatbeli darab már valamivel 1milla fölött van.

Hátrányai is vannak az RF 400 R-nek:

-         a már említett betonkemény futómű;

-         a vezető fékezéskor könnyen előrecsúszik az ülésben, ami nálunk férfiaknál elég kellemetlen…;

-         az utasnak szánt „ülés” nem valami kényelmes hosszú távon;

-         két személlyel előjön a nyomatékhiány, hegyi utakon rendszeresen vissza kell kapcsolgatni.

 

Ez a motor tehát utas nélküli túrázásokhoz ideális partner, könnyen manőverezhető, nagyon jól dönthető kis bringa, amivel kényelmesen eltúrázgathatunk bárhol. Azért egyhuzamban ne menjünk túl sokat, mert a futómű szétveri a csuklónkat…

 

 

 

Műszaki adatok (az Eddi’s RF page alapján):

 

RF400R (GK78A) 2000

 

Motor típusa: vízhűtéses, 4 ütemű, 4 hengeres, 16 szelepes DOHC, változó szelepvezérlés (VC változat),TSCC.

Összlökettérfogat:  398 cm3 

Furat és löket: 40,4mm X 50mm

Kompresszió:  11.8 : 1 

Karburátor: 4 db Mikuni  BST32

Max. teljesítmény: 53 hp (39 kW) / 11000 rpm

Max. nyomaték: 37Nm (3.8 kgm) / 9500 rpm

Max. sebesség: 200 km/h körül

Kenési rendszer: nedves karteres 

Gyújtás: digitális tranzisztoros

Indítás: elektromos 

Sebességváltó:  6 sebességes

Áttételek:

1. 3.363

2. 2.307

3. 1.750

4. 1.437

5. 1.250

6. 1.136

 

Méretek: H x M x SZ (mm-ben)  2115 x 700 x 1180 

Ülésmagasság: 775 mm

Száraz tömeg: 186 kg

Első felfüggesztés:  olajos teleszkóp, 4 fokozatban állítható rugó-előfeszítés

Hátsó felfüggesztés: 7 fokozatú központi

Első fék: úszónyerges hidraulikus dupla tárcsafék 2-2 munkahengerrel

Hátsó fék:  hidraulikus 2 hengeres szimpla tárcsafék 

Első gumik: 120/70-ZR17 58, 3 küllős alumínium keréktárcsán.

Hátsó kerék: 160/60-ZR17 69, 3 küllős alumínium keréktárcsán.

Üzemanyagtartály: 17 L, tartalék kb. 3 L

Olajfeltöltés: 3,7 L

Kipufogórendszer: 4:1 alumínium kipufódobbal.

 

További infók, képek:

 

www.suzuki-rf.com

www.rf-club.de

 

by:Balage

 
Menü
 
Yamaha
 
Honda
 
Suzuki
 
Képek
 
Beszámolok
 
SMS-szöveg
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?