Suzuki RF400R
Balage 2004.11.22. 08:49
A ’90-es vek taln legszebb trasport gpe a kis „RFi”.
Az egyedi vonalvezets, az idomokban elhelyezett „kopoltyk”, valamint a hatalmas fklmpa teljesen egyediv teszi az RF-et. Ezt a megnyer klst a 600-as s a 900-as testvrei is megtartottk.
Ez a motor j vlaszts
Ez a motor j vlaszts, ha az ember az emz utn nem azonnal egy eregy nyergbe szeretne pattanni, hanem valami hasznlhat tmenetet keres. Viszonylag kis tmegvel, kicsit sportos s nem tl magas lhelyzetvel, knny kezelhetsgvel kivl tramotornak bizonyult.
Ha a kezelszerveket megnzzk, szrevesszk, hogy nincsen kln vilgtskapcsol, hanem a gyjts radsval azonnal vilgt a tomptott. gy az ember legalbb nem felejti el felkapcsolni, ami a KRESZ szerint nem egy htrny. Ha azonban kevs a kraft az akksiban, ennyivel is nehezebben indthat a motor. Hozzm j akksival s j tltssel kerlt a motor, gy csak elnyt lveztem a kapcsol hinynak. A tkrket nagyon jl lehet hasznlni, br kis knykbehzs kell a teljes htraltshoz, de mgsem a hnunk alatt kell htranznnk, mint nmely sportgpnl.
A fkek szerintem nagyon jk, az els dupla trcsafk nagyon tud harapni, ha kell, viszont jl is adagolhat. Termszetesen fm fkcsvel ebben az esetben is javthatunk a fkhatson.
Az els futm igen sportosra sikerlt, ami a veszettl j minsg pesti utakon kifejezetten knyelmetlenn teheti a motorozst. A fvroson kvl azonban elnyt farag a kemny futmbl, ha kanyargs hegyi szakaszra rnk. A rugelfesztt a negyedik jellsig kicsavarva nmileg „komfortosabb” tehetjk az RF-et. A hts rugzs 7 fokozatban llthat, ez azonban knyelmesre is hangolhat.
Ez a motor nem tartozik az lmeznybe, mr ami a teljestmnyt s a nyomatkot illeti, de sportos trzsokra tkletesen megfelel. 4 mp krli gyorsulsval s 180-200 km/s vgsebessgvel azrt szgyenkeznie sem kell. A fogyasztst akr 3,5 liter benzinnel is megszhatjuk. Hossz tengelytvja s viszonylag kis nyomatka miatt nem fog gaskodni, igaz ezt nem is prbltam vele, ahogy a gumigetst sem. Ez a motor nem streetfighterezsre val!
A megvtelkor a mocin lv Bridgestone Battlax gumikat lecserltem Avon AV 50 SP-re, ami nagyon j vlaszts. Ez a gumi, ha bemelegszik, kpes megfogni a gpet akkor is, ha visszadobunk egy-kt gangot, valamint fktvon kiszedhetnk jaszkari autsokat is. Termszetesen jl tapad lbtmaszig dnttt kanyarokban is. Ennyi gumireklm elg is.J
A motor nagyon kezes, br lassan menni nem szeret, s hozz kell szokni, hogy min 5000-es fordulattl l a motor. Ha nagyon sportosan akarunk vele menni, 8000 krl azrt mr rendesen hz a gp, a maxot 10000 krl adja le, gyri dobbal ekkor viszont tnyleg vist, mint egy kismalac! Trzsnl a 130-140 km/h-t szereti.
Kt mszaki hiba jtt el egy szezon alatt, az egyik vlthiba. Tiszafredrl hazajvet tartsan 160-170-et jttem kt szemllyel, majd kb. 10 percnyi kvzs utn jra elindulva a motor mr nem vette a 3.-at, csak gy ha oldalrl picit megrgtam a vltkart. Ksbb, amikor 10000 fl rntottam a gpet elmlt a problma. Ksbb kiderlt, hogy fordulatszmfgg a jelensg, 6-7000 fordulatot sokig tartva jra eljtt a gond. Pr ht mlva, amikor szervizbe vittem volna, elmlt a problma. Valsznleg a reteszels tett keresztbe. A msik egy specilis, szervizesek ltal is ritkn tapasztalt problma volt. Benzinkt, motor lellt, tankols, fizets, indts… A gp meg sem nyekken, se kp, se hang! Prbljuk tolni, akksicsere, rolvass, vudu s egyb bvsztrkkk, de semmi. Mint utlag kiderlt, anyaghiba miatt a genertor egyik ll mgnesbl letrt egy darab, s ez megakasztotta a motort. Ahol szervizeltettem, mg nem lttak ilyet!
Ezt a kt esetet leszmtva csak olaj, gumi, s lncszett csere volt, teht alapjban megbzhat kis gp az RF. Az ra kb. 600ezertl kezddik, de egy utols sorozatbeli darab mr valamivel 1milla fltt van.
Htrnyai is vannak az RF 400 R-nek:
- a mr emltett betonkemny futm;
- a vezet fkezskor knnyen elrecsszik az lsben, ami nlunk frfiaknl elg kellemetlen…;
- az utasnak sznt „ls” nem valami knyelmes hossz tvon;
- kt szemllyel eljn a nyomatkhiny, hegyi utakon rendszeresen vissza kell kapcsolgatni.
Ez a motor teht utas nlkli trzsokhoz idelis partner, knnyen manverezhet, nagyon jl dnthet kis bringa, amivel knyelmesen eltrzgathatunk brhol. Azrt egyhuzamban ne menjnk tl sokat, mert a futm sztveri a csuklnkat…
Mszaki adatok (az Eddi’s RF page alapjn):
RF400R (GK78A) 2000
Motor tpusa: vzhtses, 4 tem, 4 hengeres, 16 szelepes DOHC, vltoz szelepvezrls (VC vltozat),TSCC.
sszlkettrfogat: 398 cm3
Furat s lket: 40,4mm X 50mm
Kompresszi: 11.8 : 1
Karburtor: 4 db Mikuni BST32
Max. teljestmny: 53 hp (39 kW) / 11000 rpm
Max. nyomatk: 37Nm (3.8 kgm) / 9500 rpm
Max. sebessg: 200 km/h krl
Kensi rendszer: nedves karteres
Gyjts: digitlis tranzisztoros
Indts: elektromos
Sebessgvlt: 6 sebessges
tttelek:
1. 3.363
2. 2.307
3. 1.750
4. 1.437
5. 1.250
6. 1.136
Mretek: H x M x SZ (mm-ben) 2115 x 700 x 1180
lsmagassg: 775 mm
Szraz tmeg: 186 kg
Els felfggeszts: olajos teleszkp, 4 fokozatban llthat rug-elfeszts
Hts felfggeszts: 7 fokozat kzponti
Els fk: sznyerges hidraulikus dupla trcsafk 2-2 munkahengerrel
Hts fk: hidraulikus 2 hengeres szimpla trcsafk
Els gumik: 120/70-ZR17 58, 3 klls alumnium kerktrcsn.
Hts kerk: 160/60-ZR17 69, 3 klls alumnium kerktrcsn.
zemanyagtartly: 17 L, tartalk kb. 3 L
Olajfeltlts: 3,7 L
Kipufogrendszer: 4:1 alumnium kipufdobbal.
Tovbbi infk, kpek:
www.suzuki-rf.com
www.rf-club.de
by:Balage
|