YAMAHA MT-03
2006.01.14. 16:18
Hat vvel ezeltt mg ncl tanulmnymotornak hatott a Yamaha MT-01, a hatalmas V-kettes motorral szerelt csupasz gp.
Hat vvel ezeltt mg ncl tanulmnymotornak hatott a Yamaha MT-01, a hatalmas V-kettes motorral szerelt csupasz gp. A futurisztikus futmelemek kivtelvel az lomgpbl 2005-re utcai motor szletett. A motor egyetlen hibja, - ami persze sokak szmra legnagyobb elnye - a Road Warriorbl szrmaz monumentlis, 1700 cm3-es V-blokk, mely lenygz nyomatka mellett igencsak robusztuss teszi az MT-01-et. Az Oliver Grill ltal vezetett termkfejleszt rszleg azonnal a folytatson gondolkodott, olyannyira, hogy az szi motorkilltsokra vrjuk a kistestvr, az MT-03 bemutatkozst.
Mg az MT-01 extrm nyomatkval hvta fel magra a figyelmet, az MT-03 extrm mozgkonysgval tr babrokra. Ereje egy sokkal knnyebb s sokkal prgsebb blokkbl szrmazik. A 660 cm3-es egyhengeres hajtm nem j fejleszts, az XT660R-ben mr kt ve hasznlja a Yamaha. A hts kereket az eddig mltnytalanul mellztt szj hajtja, mely amellett hogy csendes, sokkal kevesebb gondozst ignyel, mint a hagyomnyos lnchajts.Az ls alatt kivezetett kt kipufogdobbl eltr hangra sorra kinylnak az ablakok. A motor ptse sorn az anyaghasznlat sem szokvnyos, br szmos dizjnelemet tvettek az MT-01-tl. Az unalomig ismtelt kerek fnyszrk helyett a tervez, Michael Uhlarik LED-es vilgtst lmodott a motor elejre, de ahogy a hts lmpa kt cskja, a vonalszer irnyjelzk is didk sorbl llnak. Hasonl finomsg a manyag zemanyagtank kt oldalt vd alumniumborts.
Az alumnium hzas mszerfal hagyomnyos, srsdoboz formja ellenre bven rejt jdonsgot. A fordulatszmmr kerek ralapja nem ms, mint egy LCD kijelz. Felette mutat jelzi az aktulis fordulatszmot, mg a sebessgadatokat s a tovbbi informcikat a mutat htterbl olvashatjuk ki. Az lspozci a Yamaha off-road gpeit idzi, mg a nagyon rvid tank s a minimlis htsrsz rvn az ptett streetfighterekkel hozhat rokonsgba. Htul a kt polrozott, hromszg profil dob rvnyesl, s hossz alumnium lengvilla kapcsoldik a nagyon knny, nagyon rvid s termszetesen nagyon merev alumnium vzhoz. Az els futm hagyomnyos, hlins hidraulikus teleszkp, a hts rugstagot viszont mr egyltaln nem szokvnyos mdon a motorblokk jobb oldalra szerelve talljuk. Az els kereket szinte eltakarja a kt hatalmas, hullmos szl fktrcsa, a hts tklls kerkre szimpla trcsa jutott.A jelenleg mg csak Eurpban forgalmazott MT-01-gyel ellenttben a hrek szerint az MT-03 az amerikai motorosokat fogja elsknt megbolondtani, lben elszr a szeptember vgi Prizsi Motorszalonon lthatjuk. Hogy hozznk mikor rkezik, mg nem tudni, az biztos, hogy az FZ6-N 1 824 000 Ft-os rt clozza majd meg.
Technikai Info
MOTOR |
Motortpus: |
4-stroke, single cylinder, 4 valves,SOHC |
Motorhts: |
Liquid cooled |
Hengerrtartalom: |
660cc |
Furat x Lket: |
100 x 84.0mm |
Kompresszis arny: |
10.0:1 |
Maximlis teljestmny: |
33.4kW (45 HP) @ 6,000rpm |
Maximlis nyomatk: |
56.2Nm (5.73 kg-m) @ 5,250rpm |
Kens: |
Dry sump |
Karburtor: |
Fuel injection |
Kuplung tipus: |
Wet, multiple-disc |
Gyjtsi rendszer: |
TCI |
Indtsi rendszer: |
Electric |
Vltrendszer: |
Constant mesh, 5-speed |
Vgs hajts: |
Chain |
zemanyagtank kapacits: |
15 litres |
Olajtank kapacits: |
3.4 litres |
![](http://www.yamaha-motor.hu/Images/dummy_tcm38-11419.gif) |
VZ |
Vz: |
Steel tube truss diamond |
Els felfggeszts: |
Telescopic Fork |
Els rugt: |
130mm |
Hts felfggeszts: |
Swingarm |
Hts rugt: |
120mm |
Els fk: |
Dual discs, Ø 298 mm |
Hts fk: |
Single disc, Ø 245 mm |
Els gumi: |
120/70-17 |
Hts gumi: |
160/60-17 |
![](http://www.yamaha-motor.hu/Images/dummy_tcm38-11419.gif) |
Mretek: |
Hosszsg (mm): |
2,070mm |
Szlessg (mm): |
860mm |
Magassg (mm): |
1,115mm |
lsmagassg (mm): |
805mm |
Tengelytv (mm): |
1,420mm |
Minimlis hasmagassg (mm): |
200mm |
Sajt tmeg (kg): |
174.5 kg
| by:cat
|