A Yamaha Drag Star 650
K.s. 2004.08.27. 11:39
ez lehet hogy tk jo lers, vagy mg sem?
Az XVS 650 Drag Star sokkal nagyobbnak nz ki, mint amilyen valjban, impozns klseje alapjn jval tbbet felttelezne rla az ember 649 kbcen- timternl. Fm szvt elõdjbõl, az XV 535-bõl rklte t, ez a modell egyb- nt nagyon sikeres volt, 1987 tõl kezdõdõen rengeteget tudott rtkesteni belõle a Yamaha. De ms kzs vonsa is van az XV 535-tel, mivel a tekintlyes cir- kls klsõ mgtt valjban a kisebb XV technikja bjik meg, egyedl a hen- gereket frtk fel, megnveltk a lkethosszt, kisebb tfolys karburtorokat alkalmaztak, s hosszabb tttelezst vlasztottak a primer hajtshoz ezzel ksz is volt a 650 kbcentimteres motor. A rendkvl sikeres s megbzhat XV 535 motorkerkpr a lowrider s cruiserhullm idõszakban mr nmikpp elavult gp ltszatt keltette. A kezes futmûvet ezrt egy makacsul egyenes- futsra hangoltra cserltk, s a bivalyszarv kormnyt egy szles flyerbar vltotta le. De a Dragstar optikai fnypontja mg is a merev htst idzõ hrom- szg alak lengõvilla a nyitottan fut kardnnal. Az XVS 650 nem erõmûvsz, de egy cirklnak nem is kell annak lennie. A 40 lerõnyi teljestmny mg a jelentõs, 231 kilogrammos tmeg ellenre is elegendõnek bizonyul a nagy test mozgatshoz. Sokkal lnyegesebb, hogy a Drag Star mg 45 km/rtl is szp nyomatkkal kpes gyorstani - tdik sebessgfokozatban termszetesen.
A nyeregmagassg alacsony: a magasabb cirkltulajdonosok nem felttlenl rzik jl magukat a Drag Staron, az alacsonyabbak viszont elemkben lehetnek, mert a 68 centimter magasan hzd lõfelletnek ksznhetõen legalbb az egyik lbukkal biztosan megllhatnak a talajon. A Yamaha XVS kanyarokban komtos medve mdjra dlngl, ugyanis hossz tengelytvja miatt inkbb az egyenes szakaszokat, nem pedig a kanyargs t- vonalakat kedveli. A gp dnthetõsge is korltozott, mivel a knyelmet szolgl lbtartk a cirklkra jellemzõen alacsonyan helyezkednek el. Hirtelen fkezs- kor felt a teleszkpvilla, s ebbõl a tnybõl kt dologra lehet kvetkeztetni: tl puhk a villarugk, s rendesen vgzi dolgt az elsõ trcsafk.
A MOTORRAD 50 000 kilomteres tarts tesztje kevsb rvendetes eredmny- nyel zrult: azt kvetõen, hogy a gpet sztszedtk, a hengerek javtsra, a dugattyk pedig cserre szorul llapotban voltak. A dugattycsapokon s a hajtkarok felsõ vgn bergdsi nyomok voltak lthatk, a rosszul tmtõ szelepeket pedig jbl fel kellett kszrlni. A vltban tnkrement az tdik sebessgfokozat egyik fogaskereke, a kardntengelyt hajt kpkerkbõl pedig le akart trni egy darab, s a motor vibrcija kt kipufogdobot is tnkretett. A hasznltpiacon prblko z vsrlkat legalbb az vi gasztalhatja, hogy csak elvtve fognak ilyen sokat futott Drag Starba botlani, elvgre 1997 ta gyrtja a Yamaha. Igazbl az vi 5000 kilomter mondhat relisnak. Az elsõ vjrat pldnyai 1 000 000, az egy vvel fiatalabbak 1 200 000 forintos r krl kelnek el.
Motor: |
Lghûtsû, ngytemû, kthengeres V-motor, hengerszg 60 fok. Egy lnchajts, fell fekvõ vezrmûtengely s kt, ktkar himbval vezrelt szelep hengerenknt. Nedves karteres olajozs, cssz csapgyazs fõtengely, egy lland nyoms Mikuni-karburtor 28 mm toroktmrõvel. Megszakt nlkli, tranzisztoros gyjts, nindt. |
Furat x lket: |
81 x 63 mm |
Lkettrfogat: |
649 cm3 |
Sûrtsi viszony: |
9:1 |
Nvleges teljestmny: |
29 kW (40 LE) 6500/min-nl |
Max. forgatnyomatk: |
51 Nm (5,2 kpm) 3000/min-nl |
Erõtvitel: |
Tbbtrcss, olajfrdõs tengelykapcsol, krms, tfokozat vltmû, szekunder hajts kardntengellyel. |
Futmû: |
Aclcsõ dupla blcsõvz, kormnynyak golys csapgyakkal. Ell teleszkpvilla 41 mm belsõcsõ-tmrõvel, htul kpgrgõs csapgyazs, hromszg alak aclcsõ lengõvilla, kzponti rugstag. Ell 268 mm-es trcsafk ktdugattys fknyereggel, htul 200 mm-es dobfk. Fûztt kerekek. |
Rugt ell/htul: |
140/86 mm |
Gumimret: |
ell 100/90 S 19 htul 170 80 S 15 |
Villaszg: |
52 fok |
Utnfuts: |
153 mm |
Tengelytv: |
1610 mm |
lsmagassg: |
680 mm |
Kormnyszlessg: |
820 mm |
Tank/tartalk: |
13/3 liter |
Teletankolttmeg: |
231 kg |
Megengedettssztmeg: |
407 kg |
Szerviz: |
6000 km-enknt |
Olajcsere: |
6000 km-enknt |
Olajmennyisgszûrõvel: |
2,8 liter |
Motorolaj: |
SAE 10 W 40 |
Teleszkpvillaolaj: |
454 cm SAE 10 W |
Szelephzag hidegen: Szv/kipufog |
Szv 0,07-0,12 mm Kipufog 0,12-0,17 mm |
Gyjtgyertyk: |
NGK OPR 7 EA-9 |
Akkumultor: |
12 V/10 Ah |
Vgsebessg: Egy/kt szemllyel |
147/137 km |
Gyorsuls 0-100 km/h: Egy/kt szemllyel |
7,3/9,6 s |
Fogyaszts: |
4,9 I/100 km |
Benzinfajta: |
lommentes 91-es |
Elmleti hattvolsg: |
327 km |
Tesztek a motor rev-ben: |
Teszt '96/11., '97/3., '99/12. Hasznltmotor-teszt |
Elõnyei: |
J nyomatkrugalmassg Kedvezõfogyaszts Kevs karbantartst ignylõ kardnhajts |
Htrnyai: |
Tl puha elsõ villa Gyenge rugstagok Gyakoriak a rezgskrok |
Megengedett gumimenetek: |
Ell |
Htul |
1COi9G-13575 |
170iB0-15MC775 |
Avon AM 2C1 |
Avon AM 21 |
|