DREG STERS
DREG STERS
Úti terv
 
Óra
 
Számláló
Indulás: 2004-08-27
 
Naptár
2025. Március
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
YAMAHA XVS 650
YAMAHA XVS 650 : A Yamaha Drag Star 650

A Yamaha Drag Star 650

K.s.  2004.08.27. 11:39

ez lehet hogy tök jo leírás, vagy még sem?

Az XVS 650 Drag Star sokkal nagyobbnak néz ki, mint amilyen valójában,
impozáns külseje alapján jóval többet feltételezne róla az ember 649 köbcen-
timéternél. Fém szívét elõdjébõl, az XV 535-bõl örökölte át, ez a modell egyéb-
ént nagyon sikeres volt, 1987 tõl kezdõdõen rengeteget tudott értékesíteni belõle
a Yamaha. De más közös vonása is van az XV 535-tel, mivel a tekintélyes cir-
kálós külsõ mögött valójában a kisebb XV technikája bújik meg, egyedül a hen-
gereket fúrták fel, megnövelték a lökethosszt, kisebb átfolyású karburátorokat
alkalmaztak, és hosszabb áttételezést választottak a primer hajtáshoz ezzel
kész is volt a 650 köbcentiméteres motor. A rendkívül sikeres és megbízható
XV 535 motorkerékpár a lowrider és cruiserhullám idõszakában már némiképp
elavult gép látszatát keltette. A kezes futómûvet ezért egy makacsul egyenes-
futásra hangoltra cserélték, és a bivalyszarv kormányt egy széles flyerbar
váltotta le. De a Dragstar optikai fénypontja még is a merev hátsót idézõ három-
szög alakú lengõvilla a nyitottan futó kardánnal. Az XVS 650 nem erõmûvész,
de egy cirkálónak nem is kell annak lennie. A 40 lóerõnyi teljesítmény még a
jelentõs, 231 kilogrammos tömeg ellenére is elegendõnek bizonyul a nagy test
mozgatásához. Sokkal lényegesebb, hogy a Drag Star még 45 km/órától is
szép nyomatékkal képes gyorsítani - ötödik sebességfokozatban természetesen.

A nyeregmagasság alacsony: a magasabb cirkálótulajdonosok nem feltétlenül
érzik jól magukat a Drag Staron, az alacsonyabbak viszont elemükben lehetnek,
mert a 68 centiméter magasan húzódó ülõfelületnek köszönhetõen legalább az
egyik lábukkal biztosan megállhatnak a talajon.
A Yamaha XVS kanyarokban komótos medve módjára dülöngél, ugyanis hosszú
tengelytávja miatt inkább az egyenes szakaszokat, nem pedig a kanyargós út-
vonalakat kedveli. A gép dönthetõsége is korlátozott, mivel a kényelmet szolgáló
lábtartók a cirkálókra jellemzõen alacsonyan helyezkednek el. Hirtelen fékezés-
kor felüt a teleszkópvilla, és ebbõl a ténybõl két dologra lehet következtetni: túl
puhák a villarugók, és rendesen végzi dolgát az elsõ tárcsafék.

A MOTORRAD 50 000 kilométeres tartós tesztje kevésbé örvendetes eredmény-
nyel zárult: azt követõen, hogy a gépet szétszedték, a hengerek javításra, a
dugattyúk pedig cserére szoruló állapotban voltak. A dugattyúcsapokon és a
hajtókarok felsõ végén berágódási nyomok voltak láthatók, a rosszul tömítõ
szelepeket pedig újból fel kellett köszörülni. A váltóban tönkrement az ötödik
sebességfokozat egyik fogaskereke, a kardántengelyt hajtó kúpkerékbõl pedig
le akart törni egy darab, és a motor vibrációja két kipufogódobot is tönkretett.
A használtpiacon próbálko zó vásárlókat legalább az vi gasztalhatja, hogy csak
elvétve fognak ilyen sokat futott Drag Starba botlani, elvégre 1997 óta gyártja a
Yamaha. Igazából az évi 5000 kilométer mondható reálisnak. Az elsõ évjárat
példányai 1 000 000, az egy évvel fiatalabbak 1 200 000 forintos ár körül kelnek el.

 

Motor:

Léghûtésû, négyütemû, kéthengeres V-motor, hengerszög 60 fok. Egy lánchajtású, felül fekvõ vezérmûtengely és két, kétkarú himbával vezérelt szelep hengerenként. Nedves karteres olajozás, csúszó csapágyazású fõtengely, egy állandó nyomású Mikuni-karburátor 28 mm torokátmérõvel. Megszakítö nélküli, tranzisztoros gyújtás, önindítö. 

Furat x löket:

81 x 63 mm 

Lökettérfogat:

649 cm3

Sûrítési viszony:

9:1

Névleges teljesítmény:

29 kW (40 LE) 6500/min-nál

Max. forgatónyomaték:

51 Nm (5,2 kpm) 3000/min-nál

Erõátvitel:

Többtárcsás, olajfürdõs tengelykapcsoló, körmös, ötfokozatú váltómû, szekunder hajtás kardántengellyel.

Futómû:

Acélcsõ dupla bölcsõváz, kormánynyak golyós csapágyakkal. Elöl teleszköpvilla 41 mm belsõcsõ-átmérõvel, hátul kúpgörgõs csapágyazású, háromszög alakú acélcsõ lengõvilla, központi rugöstag. Elöl 268 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel, hátul 200 mm-es dobfék. Fûzött kerekek. 

Rugóút elöl/hátul:

140/86 mm

Gumiméret:

elöl 100/90 S 19 hátul 170í 80 S 15

Villaszög:

52 fok

Utánfutás:

153 mm

Tengelytáv:

1610 mm

Ülésmagasság:

680 mm

Kormányszélesség:

820 mm

Tank/tartalék:

13/3 liter

Teletankolttömeg:

231 kg

Megengedettössztömeg:

407 kg

Szerviz:

6000 km-enként

Olajcsere:

6000 km-enként

Olajmennyiségszûrõvel:

2,8 liter

Motorolaj:

SAE 10 W 40

Teleszkópvillaolaj:

454 cm SAE 10 W 

Szelephézag hidegen:
Szívó/kipufogó

Szívó 0,07-0,12 mm Kipufogö 0,12-0,17 mm

Gyújtógyertyák:

NGK OPR 7 EA-9

Akkumulátor:

12 V/10 Ah

Végsebesség:
Egy/két személlyel

147/137 km

Gyorsulás 0-100 km/h:
Egy/két személlyel

7,3/9,6 s

Fogyasztás:

4,9 I/100 km

Benzinfajta:

ólommentes 91-es

Elméleti hatótávolság:

327 km

Tesztek a motor revü-ben:

Teszt '96/11., '97/3., '99/12. Használtmotor-teszt

Elõnyei:

Jó nyomatékrugalmasság
Kedvezõfogyasztás Kevés karbantartást igénylõ kardánhajtás

Hátrányai:

Túl puha elsõ villa 
Gyenge rugóstagok
Gyakoriak a rezgéskárok

Megengedett gumimenetek: 

Elöl

Hátul

1COi9G-13575

170iB0-15MC775

Avon AM 2C1

Avon AM 21

 

 
Menü
 
Yamaha
 
Honda
 
Suzuki
 
Képek
 
Beszámolok
 
SMS-szöveg
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?