Yamaha SRX 600
2006.01.14. 15:56
1985-ben jelent meg......
1985-ben jelent meg, az SR 500-as sokkal modernebb alternatívájaként. Az XT600-as enduró blokkjával, egy stabil jól kezelhető futóművel. Mégsem volt olyan sikeres mint az SR, ezért 1990-től már nem is importálták Németországba. Először is szögezzük le SRX6 és SRX600 ugyanaz, SRX6 van az oldaldobozon, SRX600 a gépkönyvben. Általában kijelenthetjük, hogy a 400-as változat főleg a Japán piacra készült, Európába csak keveset, az USA-ba és Kanadába egyáltalán nem importálták. A motor típusa egységesen : 5Y7 (1JK).
Az első generációs SRX bizony bővelkedik a különböző változatokban, melyek nem csak a célországok szerinti kódolást jelenti, hanem alkatrészekben is tartalmaz eltéréseket, elsősorban a Japán piaci típusoknál. 1XM és 1XL a hivatalosan Németországba szállított típusok. 1XN típust Svájcba szállították. Az 1JK modelleket Japánba forgalmazták. Első ránézésre úgy néz ki mint az 1XM/1XL -ek, de vannak eltérések : 1JK-n van olajhűtő, a lengővilla, elektronika, oldaltámasz és egy kicsit a váz is eltérő. Az 1XR ez európai piacra szánt modell, de az 1JK-nál alkalmazott olajhűtőben és egyéb krómozott alkatrészekben tér el elsősorban az 1XL-től.
Műszaki adatok
Teljesítmény |
27LE/6000/min, 45LE/5500/min |
Nyomaték |
42Nm/3000/min51Nm/5500/min |
Méretek |
|
Hosszúság |
2125 mm |
Szélesség |
705 mm |
Magasság |
1055 mm |
Ülésmagasság |
770 mm |
Tengelytáv |
1385 mm |
Szabadmagasság |
145 mm |
Fordulókör |
2600 mm |
Tömeg |
|
Teletankolva |
176 kg |
Terhelhetőség |
204 kg |
Motor |
|
Építés |
Egyhengeres, négyütemű SOHC |
Hengerszám |
Egy, mennyi lenne :-) |
Löktérfogar |
608 ccm |
Furat x Löket |
96,0 mm x 84,0 mm |
Sürítés |
8,5 : 1 |
Indítás |
Rugd meg ! |
Erőátvitel |
Többtárcsás, nedves kuplung |
Kenés |
|
Olaj |
SAE 20W40 SE |
Mennyiség |
|
Olajcsere |
2,0 l |
Olajcsere szűrővel |
2,1 l |
Teljes mennyiség |
2,4 l |
Üzemanyag |
|
Típus |
ólommentes Normálbenzin (egyes tesztekben: ólommentes Super) |
Tank |
15,0 l |
Tartalék |
3,0 l |
Gyertya |
|
Typ / Gyártó |
DPR7EA-9, DPR8EA-9, DR7ES / NGK |
Elektrodahézag |
Für DP: 0,8 ~ 0,9 mm Für D: 0,6 ~ 0,7 mm |
Meghajtás |
|
Primeráttétel |
Fogaskerék |
Szekunderáttétel |
Lánc |
Váltó |
5-sebesség |
Áttéletek |
|
Primer |
74/31 (2,387) |
Szekunder |
37/15 (2,466) |
1. |
30/13 (2,307) |
2. |
27/17 (1,588) |
3. |
24/20 (1,200) |
4. |
21/22 (0,954) |
5. |
21/27 (0,777) |
Végsebesség |
|
SRX6 |
kb. 170 km/h |
SRX4 |
kb. 150 km/h |
Gyorsulás |
|
SRX6 |
kb. 8,6 s |
SRX4 |
kb. 6,2 s |
Futómű |
|
Vázépítés |
Kettős bölcsőváz |
Utánfutás |
103 mm ° |
Villaszög |
64 fok |
Gumik |
|
Elsőkerék |
100/80-18 53S Metzler ME33 Bridgestone BT45F |
Hátsókerék |
120/80-18 62S Metzler ME99A Bridgestone BT45R |
|